MASCOT bekroond met

    FROST AND SULLIVAN - Directie - 2016
    Sun, 17 Jul 2016

    Mascot International A/S is door het gerenommeerde onderzoeksbureau Frost & Sullivan beloond met de “Competitive Strategy and Leadership Award“

    De toekenning van de award aan MASCOT werd voorafgegaan door een uitgebreide analyse van de Europese markt voor werkkleding. De Deense fabrikant van hoogwaardige werkkleding en veiligheidsschoenen heeft zich duidelijk kunnen onderscheiden van meer dan 700 gevestigde concurrenten. De focus van de marktanalyse lag op het vermogen van het bedrijf om innovatieve en concurrerende strategieën effectief te implementeren en zodoende meerwaarde te creëren voor de klant. Het internationaal erkende onderzoeksbureau Frost & Sullivan benadrukt dat MASCOT "een van de weinige bedrijven in de Europese markt voor werkkleding met ongekende klantgerichtheid" is. Tijdens de uitreiking van de award werden de intelligente e-commerce oplossingen van MASCOT benadrukt.

    Meer dan alleen goede werkkleding

    Om het in de zeer competitieve en prijsgevoelige markt voor werkkleding tegen het grote aantal concurrenten op te nemen, is het niet voldoende om "slechts" goede werkkleding te produceren. Innovatieve service-oplossingen zijn belangrijk om dealers en daardoor ook eindgebruikers voor langere termijn te binden. Tegelijkertijd wordt de online handel in werkkleding en persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) steeds belangrijker. Terwijl veel fabrikanten hier het potentieel van directe verkoop voor ogen hebben, slaat MASCOT met het ePartner-concept een heel andere weg in.

    Intelligente eCommerce oplossingen voor zowel dealers en eindgebruiker

    "Het uitgebreide ePartner programma van MASCOT zorgt voor een goede balans tussen sterke relaties met dealer en de voordelen van de online handel", aldus het rapport van Frost & Sullivan. Het is specifiek gericht op kleinere, lokale dealers die op deze manier de mogelijkheid hebben om gemakkelijk en eenvoudig een kant en klare oplossing aan te bieden aan online shoppers, in plaats van te worden verwijderd als schakel tussen producenten en eindgebruikers.
    In een webshop met eigen logo en contactgegevens kan de dealer haar klanten het complete MASCOT assortiment aanbieden zonder zelf producten op voorraad te hebben. De klant profiteert van alle voordelen van online shoppen en heeft tevens de voordelen van een winkel, zoals persoonlijk advies.

    Het ePartner programma is niet de enige vooruitstrevende en innovatieve e-commerce oplossing. Met MASCOT® Smartstore biedt MASCOT haar dealers en grote en middelgrote eindgebruikers een uniek, gratis web gebaseerd bestelsysteem. Hiermee wordt het volledige bestelproces van werkkleding en PBM geautomatiseerd, zodoende wordt de administratie voor alle betrokkenen wordt tot een minimum beperkt.

    FROST & SULLIVAN - MIchael Grosbøl - 2016

    Het belang van flexibiliteit en stabiliteit

    MASCOT's CEO Michael Grosbøl, die de award samen met het Deense management in ontvangst nam, verklaarde: "In welke branche men ook actief is, het is voor een bedrijf dat B2B onderneemt altijd belangrijk om een aantrekkelijke partner te zijn om mee samen te werken. Daarom moet men altijd voor ogen houden dat men ook op langere termijn een flexibele en stabiele business partner kan zijn."

    De prijs voor de strategische innovatie wekte enthousiasme op bij Michael Grosbøl. Er is meerdere jaren intensief gewerkt om service, logistiek en andere onderdelen te optimaliseren, wat direct in verband staat met de kernproducten van het bedrijf, werkkleding en veiligheidsschoenen.
    "Onze strategische focus is gericht op onze concurrentiepositie op het gebied van service-oplossingen, om ons te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Een voorbeeld hiervan zijn onze e-commerce oplossingen voor dealers en eindgebruikers, wat doorslaggevend is geweest voor het winnen van de award van Frost & Sullivan. De aandacht richt zich zelden op de toegevoegde waarde van service-oplossingen die de kernproducten aanvullen. Om deze reden ben ik bijzonder blij en trots dat we hiervoor beloond zijn met de "Competitive strategy en Leadership Award", zei Michael Grosbøl die er met een glimlach aan toevoegt: " Vooral in het licht van het feit dat de kwaliteit van onze producten reeds bekroond is met de "Product Quality Leadership" award. Deze award is een aantal jaren geleden toegekend aan MASCOT door Frost & Sullivan.

    Productontwikkeling staat niet stil

    De ontwikkeling van producten en services staat nooit stil. "MASCOT heeft in de afgelopen jaren vele innovatieve producten met vernieuwende eigenschappen op de markt gebracht, 'Frost & Sullivan laat weten al deze aspecten als even belangrijk te beoordelen voor de toewijzing van de huidige prijs van MASCOT. Ook hier ligt de focus volledig op de dealer en hun behoeften. Geheel volgens de filosofie van MASCOT – Tested to Work – wordt de drager van de werkkleding betrokken bij het ontwikkelingsproces en ondergaat elk product een lange reeks grondige testen voordat deze in de handel verkrijgbaar is.

    Perfecte mix van product- en serviceontwikkeling - de behoeften van de klant altijd voorop

    "De focus op zowel het product- en serviceontwikkeling versterkt de concurrentiepositie in de Europese markt voor werkkleding", besluit Frost & Sullivan, " waarbij het belang van de dealers niet uit het oog verloren wordt en tevens voldaan wordt aan de eisen van de dragers, en er altijd gestreefd wordt naar verbeterde service."
    De overtuigende prestaties op het gebied van productinnovatie, service oplossingen en klantgerichtheid van MASCOT waren uiteindelijk doorslaggevend voor het winnen van de "Competitive Strategy and Leadership Award" van Frost & Sullivan. Of om het met de woorden van Michael Grosbøl te spreken:" Nu is MASCOT niet langer de Europese kampioen van werkkleding - nu zijn we Europees kampioen in totaaloplossingen voor werkkleding "

    FROST AND SULLIVAN - 2016

    Over de prijs

    De Europese Competitive Strategy Innovation and Leadership Award 2015 van Frost & Sullivan, staat voor een overtuigende, onpartijdige erkenning van de groeistrategie van de onderneming en de realisatie ervan. Mascot International’s Best Practice Award is een zeer sterke indicator voor de werknemers, investeerders, dealers en eindgebruikers, dat Mascot International A/ S is vertegenwoordigd met superieure oplossingen en een levensvatbare strategie in de markt voor werkkleding. "(Frost & Sullivan)