De prijs werd uitgereikt door het gerenommeerde marktonderzoeksbureau Frost & Sullivan, voor het vermogen van MASCOT om relevante, hoogwaardige producten en service-oplossingen voor de doelgroep te produceren en te leveren. Frost & Sullivan noemt als voorbeeld de onlangs gelanceerde collectie werkkleding voor vakmensen en professionals in de bouw, MASCOT® ADVANCED.
Werknemers in de handel, bouw en industrie stellen hoge eisen aan hun werkkleding. Volgens het rapport maakt MASCOT een verschil door te letten op de hoge eisen van de dragers van werkkleding. Trouw aan de werkwijze van het bedrijf en de slogan TESTED TO WORK, worden de producten altijd ontwikkeld met oog op de doelgroep: »Deze methode zorgt ervoor dat MASCOTs werkkleding proactief tegemoetkomt aan de behoeften van de klant wat betreft de noodzakelijke functies, zowel functioneel als esthetisch, wat resulteert in een hoge klanttevredenheid, « volgens de analyse van de Frost & Sullivan.
Het management van MASCOT reisde af naar Londen om de prijs in ontvangst te nemen. V.l.n.r. Sales Director Henrik Bach, Finance Director Anders Ryberg, Managing Director Michael Grosbøl, Director of Business Development & Special Projects Niels Høigaard Hald, Export Director Kurt Madsen.
Samen met de andere leden van het management ging Michael Grosbøl, managing director van MASCOT, naar Londen om de prijs in ontvangst te nemen. Hij legt uit waarom hij bijzonder blij is met het ontvangen van een prijs die productkwaliteit en productinnovatie aanmoedigt. »De werkkledingindustrie bestaat uit vele fabrikanten en leveranciers van werkkleding en de concurrentie is zeer groot. Daarom is het een eer dat Frost & Sullivan MASCOT kenmerkt als 's werelds beste leverancier van kwalitatief hoge producten die met innovatieve en functionele kenmerken bereid zijn op de toekomst. Ik zie het als een bevestiging dat MASCOT de juiste focus heeft, namelijk om de beste en meest duurzame producten te produceren, en niet de goedkoopste producten. Werkkleding die lang meegaat, die presteert en past in het dagelijkse leven van de klant, dat geeft onze klanten waar voor hun geld - zowel op korte als op lange termijn, "aldus Michael Grosbøl. Hij voegt eraan toe dat hij de prijs ook ziet als een erkenning voor de manier waarop MASCOT producten ontwikkelt met de mantra »We volgen de trend niet, we creëren het«.
De hoge productkwaliteit wordt gewaarborgd door het TESTED TO WORK-programma van het bedrijf, waar de producten een grondige kwaliteitscontrole ondergaan vóór, tijdens en na de productie. De overgrote meerderheid van de MASCOT-producten worden geproduceerd in de eigen MVO-gecertificeerde fabrieken in Vietnam en Laos. Alleen al in MASCOTs fabriek in Vietnam zijn maar liefst 70 mensen in dienst die enkel de kwaliteit van de producten controleren. Naast een positief effect op de productkwaliteit, bieden de eigen fabrieken van MASCOT ook de mogelijkheid aan klanten om een kwaliteitsbewuste keuze te maken door te kiezen voor maatschappelijk verantwoorde producten die geproduceerd worden onder goede werkomstandigheden.
»De compromisloze houding van MASCOT ten opzichte van kwaliteit is gekoppeld aan zijn strategische beslissing om niet alleen de beste werkkleding te produceren en te leveren, maar ook de beste totaal oplossingen te bieden die het gemakkelijk maken om het juiste product te vinden en te kopen, zowel voor distributeurs als voor eindgebruikers.« Stelt Frost & Sullivan in het rapport. Volgens Frost & Sullivan is dit een succesfactor in de industrie, omdat serviceoplossingen, effectieve logistiek en leverbetrouwbaarheid net zo belangrijk zijn voor de klanten. Op dit gebied is MASCOT ook een van de leiders in de werkkledingindustrie met bekroonde e-commerce oplossingen voor distributeurs en eindgebruikers.
De keuze voor MASCOT is gebaseerd op een uitgebreid rapport van Frost & Sullivan over de Europese werkkledingmarkt en een 360-graden analyse van de meest significante werkkledingfabrikanten. In elk aspect van de analyse was MASCOT overtuigend in de branche, niet in de laatste plaats dankzij zijn »sterke focus op kwaliteit, design en klantgerichte serviceoplossingen«. Michael Grosbøl belooft dat u in de toekomst hoge verwachtingen van MASCOT kunt hebben: »Wij zijn vereerd om zo'n eervolle prijs te ontvangen. Maar het maakt ons niet langzamer. Integendeel, we zullen met enthousiasme in dezelfde strategische richting verder gaan en zullen proberen ons leiderschap uit te breiden door het creëren van werkkleding-serviceoplossingen die de meest waardevolle voordelen bieden voor onze klanten door hoge kwaliteit, investeringen en innovatie. «
Het ontvangen van Frost & Sullivan's Product Leadership Award is een overtuigende, onpartijdige erkenning van de groeistrategie van de onderneming en de realisatie ervan. MASCOT's Best Practices Award is een zeer duidelijk signaal naar werknemers, investeerders, klanten en het publiek dat MASCOT toonaangevende en hoogwaardige producten voor de werkkledingmarkt produceert. MASCOT ontving tevens in 2006 de Product Quality Leadership Award van Frost & Sullivan. Volgens Frost & Sullivan is MASCOT al meer dan 10 jaar toonaangevend in de werkkledingmarkt op het gebied van productkwaliteit.