MASCOT levert de werkkleding voor de medewerkers van het Autodromo Nazionale Monza, en daarmee krijgt deze legendarische motorsportarena echt een Deens tintje. De medewerkers leggen namelijk het eerste contact met de klanten en bezoekers van het Monza Circuit.
De organisatie achter het Autodromo Nazionale Monza heeft met MASCOT duidelijk gekozen voor een werkkledingpartner die betrokken is bij de wereld van de motorsport en die deze door en door kent. Dat kan van MASCOT, met verschillende sponsorcontracten binnen de motorsport, zeker worden gezegd. Voor MASCOT ligt de samenwerking met Monza geheel in het verlengde van de sterke positie die het bedrijf inneemt in de wereld van de motorsport.
Alessandra Zinno, General Manager van Monza, over de samenwerking: »[…] MASCOT is een referentiepunt in de motorsportwereld, en MASCOT is net als wij altijd op zoek naar de hoogst mogelijke kwaliteitsstandaard. Met MASCOT hebben we een samenwerkingspartner gevonden met een veelzijdig en hoogwaardig assortiment technische kleding die geschikt is voor alle functies bij Monza, van personeel op de baan tot de medewerkers op kantoor.«
De medewerkers op het Monza Circuit gebruiken vooral de producten uit het assortiment stretchkleding van MASCOT. Veel bewegingsvrijheid en hoge kwaliteit stonden centraal bij het zoeken naar een nieuwe leverancier van werkkleding voor de vele medewerkers van de motorsportarena. Zij bekleden uiteenlopende functies, zoals evenementencoördinator, servicemedewerker en kantoorpersoneel.
Het Monza Circuit werd geopend in 1922 en in de loop der jaren heeft de 5770 meter lange baan de bijnaam ”The Temple of Speed” gekregen. Ieder jaar is het Monza Circuit het toneel van veel verschillende races, zoals onder andere de Formule 1 Grand Prix van Italië.